Arhiv novic šol. leto 2018/2019

Odpadek ni samo odpadek

Mladi likovniki sedmih razredov OŠ Gorica smo se odločili, da bomo sodelovali pri projektu Odpadek ni samo odpadek. Ustvarili smo domiselne in izvirne nalepke za zabojnike smeti, ki so navdušile organizatorje projekta. Nagradili so nas z izletom po Goričkem, ki je potekal včeraj. Na glavni avtobusni postaji smo sodelujoči likovniki in naša mentorica Danica Arzenšek ob pol sedmih zjutraj pričakali avtobus, ki nas je odpeljal na obljubljen izlet po Goričkem. Najprej smo si ogledali grad Grad, največji grad v Sloveniji. Tam smo se veliko naučili o zgodovini gradu in spoznali mnogo ogroženih živalski vrst na Goričkem. Pogledali smo si film o tem delu Slovenije in iz njega črpali podatke ter tako spoznavali različne značilnosti te dežele. S tem smo zaključili ogled gradu. Z avtobusom smo se odpeljali do doživljajskega parka Vulkanija, kjer smo spoznali zadnji bruhajoč vulkan na območju današnje Slovenije. Izvedeli smo veliko novega o vulkanih in njihovem delovanju. Na koncu predstavitve smo se s krtkom Olijem, maskoto Vulkanije, spustili 6000 metrov globoko v notranjost vulkana, kjer so si ogledali 4D-film o nastanku vesolja in Zemlje ter nastanku življenja na Zemlji. Ob 16. uri smo se izčrpani, a polni novih spoznaj in doživetij vrnili domov v Velenje.

Lea Videmšek

Šola v naravi 4. razred

1. dan:

Dragi dnevnik!

Mi gremo pa na morje, se plavat naučit! Debeli rtič, prihajamo!

Ob pol devetih smo nestrpno čakali odhod avtobusa. Še poljub in slovo od staršev. Začela se je naša dogodivščina. Med vožnjo smo opazovali lepote Slovenije in ponovili reliefne oblike. Ustavili smo se na postajališču Lom in pojedli malico. Pot smo nadaljevali mimo Postojne, Nanosa ter dveh vetrnih elektrarn. A kje je morje? Še malo, pa bo. Res. V daljavi smo opazili visoke žerjave v največjem slovenskem pristanišču, v Luki Koper. No, končno. Prispeli smo na Debeli rtič.

Razdelili smo se po sobah, dobili prva navodila in opozorila glede varnosti in se okrepčali z okusnim kosilom. Sledil je izlet v Piran. Tam smo se razdelili v tri skupine. Sprehodili smo se po mestu, obiskali akvarij, si privoščili odličen sladoled in nakupovali spominke.

Ko smo se vrnili v hotel Bor, smo se pripravili na preizkus plavanja. Po večerji smo se sprehodili do morja in se lovili na igrišču. Utrujeni smo se pripravili za spanje.

Vsi smo zdravi.

2. dan:

Dragi dnevnik!

Noč je bila kratka. Komaj smo dobro zatisnili oči, že so nas prebudili za jutranjo telovadbo. Različni kosmiči, siri, salame, marmelade, jogurti, hrenovke, trdo kuhana jajca, mleko in čaj. Kraljevski zajtrk nam je dal moči za vse dopoldne.

Iz notranjega bazena smo šli na obalo. Tu je zelo raznoliko rastlinstvo in živalstvo. Mimogrede smo opazili lignje in ribe ter našli veliko lupin školjk (2) in polžev (1). Popoldne smo šli na pohod v Resljev gaj. Imenuje se po izumitelju ladijskega vijaka. Pomembno vlogo je  imel tudi za gozdove, ker si je prizadeval za pogozdovanje izropanih kraških in istrskih gozdov. Zvečer je bil za vse otroke organiziran ples »ODŠTEKAN STIL«. Nenavadna frizura in oblačila ter ples. Komisija je imela težko delo. Kdo bi verjel, da lahko človek v enem dnevu doživi toliko lepega.

Zdaj že zeeehaaam in spim. Z..z…z…z…z..z…

3. dan:

Dragi dnevnik!

Joj, kako bi še spali. A treba je bilo vstati. Po telovadbi, zajtrku in pisanju dnevnika smo plavali na bazenu in v morju. Že veste, da smo vse priboljške, ki smo jih prinesli s seboj, oddali v skupno rabo? Učitelji nam jih vsak dan nekaj razdelijo. Kako se priležejo! Njam, njam, »cukerček«! Po obilnem kosilu in počitku smo izdelovali ribice, darilne škatlice, zapestnice, pahljače in vrečke. Popoldansko plavanje nas je osvežilo. Komaj smo dočakali večerjo. Potem pa … gremo v kino. V našem hotelu je dvorana, ki so jo ta večer spremenili v kino. Gledali smo slovenski film Vlomilci delajo poleti. Sledila je še tombola. Čisto vsak je dobil lepo nagrado. Iskrena hvala vsem, ki ste prispevali dobitke. Tombola je res zakon! Pred spanjem smo se »šli še solit«: čips, smoki, bobi palčke…

Zaspal sem kot mlad mucek. Morski zrak in plavanje mi odlično deneta. Spim kot top.

4. dan:

Dragi dnevnik!

Sreča je na strani pogumnih. Za 12 učencev in 2 učiteljici se je dan začel ob 4. 50. Odločili smo se, da bomo pogledali, kako velika ognjena krogla pokuka izza obzorja. Zgodaj smo se med vinogradi podali do razgledne točke in uživali v krasnem sončnem vzhodu. Nepozabno doživetje.

Danes nas čaka pester dan. Naš hotel stoji v parku. Zjutraj nas bo vrtnarka vodila po njem. Predstavila nam bo različna drevesa, grme, začimbe in zdravilne rastline. Japonska nešplja je polna okusnih oranžnih plodov. Po kosilu imamo lov na skriti zaklad. S pomočjo zemljevida se bomo orientirali in čisto sami poiskali vse kontrolne točke in našli zaklad. Vem, da nam bo uspelo. Popoldne bomo pokazali svoje plavalno znanje. Delfinčki in morski konjički že čakajo na nas. Zvečer je organizirana prireditev Rtič ima talent. Spet bo zabavno.

Dragi domači, jutri pridem domov.

5. dan:

Mami, prihajam domov!

Zadnji kraljevski zajtrk, pospravljanje sob, podelitev priznanj za plavanje  in nagrad za najbolj urejene sobe. Še skok v morje, raziskovanje obale, iskanje rakovic, školjk in polžev, po kosilu pa domov.

Vse poteka po načrtih. Vsi smo zdravi, zadovoljni in v pričakovanju snidenja z domačimi. Povsod je lepo, doma je pa najlepše.

Naravoslovni dan – Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje

V torek, 28. 5. 2019, smo imeli učenci šestih razredov naravoslovni dan, zato smo zjutraj okoli 9. ure prispeli pred Šolo za hortikulturo in vizualne umetnosti v Celju. Že takrat smo videli park z raznimi vrstami dreves, grmov in drugih rastlin. Odšli smo do učilnice, kjer nas je že čakala svetovalna delavka, ki nam je predstavila šolo in povedala, za katere poklice se lahko izučiš. Po predstavitvi smo se razdelili v dve skupini. Ena je ostala v tej učilnici, druga pa je z drugo učiteljico odšla v učilnico za biologijo. Tam smo imeli kratko predavanje o razmnoževanju rastlin, nato pa smo odšli v rastlinjak. Učiteljica nam je pokazala, kako se cepijo različne rastline, nato pa smo po njenih navodilih to poizkusili tudi sami. Za tem sta se skupini zamenjali. Imeli smo še eno kratko predavanje o posebnih vrstah rastlin (najstarejših, najvišjih, največjih), ki smo si jih kasneje v parku tudi ogledali. Ob dvanajstih se je naš naravoslovni dan zaključil, nato pa smo se z avtobusom odpeljali proti šoli.

Lara Kosi, 6.b

Izlet najkulturnikov v Laško

V vseslovenskem tednu ljubiteljske kulture smo se že tradicionalno vsi najkulturniki iz vseh velenjskih šol  v četrtek, 27. 5.,  odpravili na izlet v  Laško. V mesto z bogato in živo kulturno dediščino smo prispeli ob devetih. Pred Kulturnim centrom Laško nas je sprejel in nagovoril ravnatelj ter nam zaupal, da bo današnji  dan zabaven in družaben. Nato smo se odpravili k igri Odkleni Laško. Razdelili smo se v osem skupin in vsaka skupina je dobila liste z nalogami in zemljevid z različnimi postajami. Na vsaki postaji smo rešili eno logično nalogo, ki je spadala k tej točki. Tako smo se sprehajali po mestu in odkrivali njegove kulturno-zgodovinske znamenitosti. Predzadnja naloga nam je bila izziv. Vsi skupaj smo na velik list papirja morali narisati mesto Laško. Bilo je zabavno, saj smo po sprehodu skozi mesto še vsi imeli žive vtise na lepote Laškega. Za zaključek izleta smo si v Kulturnem centru Laško ogledali muzikal Čarovnija v izvedbi učencev OŠ Primoža Trubarja Laško. Nato smo se po lepo preživetem dnevu vrnili  domov. Izlet je bil odličen in lep zaključek šolskega leta.

Ania Marinčić Barić,  9. a razred

Male sive celice

V soboto, 1. junija, ob 10.15 uri bo na sporedu zaključna oddaja MALIH SIVIH CELIC. Oddajo si lahko ogledate na SLO 1. Tam smo bili tudi mi.

Kot že veste, so našo šolo že v jeseni v studijskem delu oddaje zastopali Ania, Metod in Januš.   Posnetek jesenske oddaje si lahko ogledate na tej povezavi: klik .

Še v tem šolskem letu bomo na naši šoli izvedli predizbor kviza Malih sivih celic. Vabljeni učenci 6., 7. in 8. razredov, da se ga udeležite in pokažete kaj znate.

Več informacij o predizboru kviza sledi v kratkem!

Branka Tratnik Meh, mentorica MSC OŠ Gorica

Pevci srebrni na regijskem tekmovanju

V soboto, 25. 5. 2019, je v Šentjurju pri Celju potekalo regijsko tekmovanje otroških in mladinskih pevskih zborov “Od Celja do Koroške”.  Na tekmovanju je zapelo 21 otroških in mladinskih pevskih zborov, ki jih je izbrala strokovna žirija ocenjevalcev območnih revij.
Regijskega tekmovanja sta se prvič udeležila OPZ Gorica POŠ Vinska Gora ( 78, 7 točk) in MPZ OŠ Gorica (77,7 točk). Oba zbora sta se predstavila odlično in za nastop prejela SREBRNO PRIZNANJE.
Mladinski zbor je izvajal skladbo “Razprimo jadra” skladateljice in zborovodkinje ge. Katje Gruber, ki je izvedbo skladbe po nastopu pohvalila.
Iskrene čestitke vsem pevcem in seveda hvala vam starši za vso spodbudo in podporo.
Vesela in ponosna sem na vsakega izmed vas, dragi pevci.

Zborovodkinja, Tjaša Lešnik

Športni dan na POŠ Vinska Gora

Zadnjega ŠD v šolskem letu se naši učenci še posebej veselijo, saj vedo, da bodo po celoletnem trudu v tekmovanjih v mnogih športnih disciplinah končno izvedeli, kdo med njimi je bil najboljši v posameznem razredu tako med dečki kot med deklicami in kdo sploh najboljši na šoli.

Tudi minuli petek smo izvedli tak športni dan. Zaključili smo celoletni projekt »TEČEM Z GLAVO, GIBANJE JE ZDRAVO«. Vse dopoldne so bili učenci zelo aktivni, pomerili so se v različnih štafetnih igrah, opravljali naloge s kolesi, igrali igre z žogami in nazadnje dočakali razglasitev najboljših.

Letos so najboljši športniki in športnice naslednji:

Mladi likovniki na OŠ Gorica

V času Kulturnega maratona so bili likovniki na šoli zelo aktivni. V torek, 14. 5. 2019, so se udeležili zaključka natečaja Cinkarne Celje. Štirinajst učencev, ki obiskujejo izbirni predmet likovno snovanje 1, je oblikovalo družabno igro spomin na temo različnih  dejavnosti Cinkarne. Na zaključni prireditvi so si ogledali predstavo čarodeja Tomija. Za svoje delo so prejeli diplome in praktične nagrade.

Med tednom so po šolskih hodnikih pripravili razstavo izdelkov, ki so jih izdelali pri urah likovne umetnosti. Izdelki so predvsem s področja prostorskega oblikovanja in kiparstva. Predstavljena so dela učencev od 5. do 9. razreda. Vabljeni k ogledu.

V petek se je 11 učencev, ki so se s svojimi delu uvrstili na regijski nivo natečaja Evropa v šoli, udeležilo podelitve v Domu kulture Velenje. Šest se jih je uvrstilo na državni nivo.

V okviru 9. medgeneracijskega festivala, ki je potekal od 13. 5. do 18. 5. 2019, se je 9 učenk likovnega snovanja 2 udeležilo likovne delavnice v Mladinskem centru. Skupaj s članicami likovnega krožka Perspektiva z Univerze za tretje življenjsko obdobje so pod mojim mentorstvom v grafični tehniki monotipija ustvarile strip z naslovom Stari, novi bonton. Nastale grafike smo zvezali v tri zvezke stripov.

Danica Arzenšek

Noč branja

V petek, 17. 5. 2019, smo se zbrale v šoli na zaključni prireditvi Kulturnega maratona, Noči branja. Otovorjene z dobro voljo smo se odpravile v knjižnico, kjer smo odložile vse kar smo potrebovale za udobno branje in spanje. V gospodinjski učilnici smo same pripravile okusne palačinke in vaflje z nutelo, jagodnim prelivom in smetano, da so napolnili naše želodčke za celo noč. Po večerji smo kratek čas igrale družabne igre. Sledilo je predavanje in pogovor  o pomenu branja. Ob desetih smo zlezle v spalne vreče, prižgale naglavne svetilke in začele brati vsaka svojo knjigo. Več kot polovica udeleženk je brala do dveh zjutraj, najdlje pa je vztrajala sedmošolka Ida Preložnik, ki je knjigo odložila ob pol štirih zjutraj. Ko smo se prebudile, nas je v gospodinjski učilnici že čakal zajtrk, ki je bil prav tako odličen kot večerja. Pospravljanju knjižnice je sledila podelitev nagrad najbolj vztrajnima bralkama, potem smo se vesele in zadovoljne razšle.  Vsem bralkam bo ta noč še dolgo ostala v lepem spominu.

Sedmošolka Lea Videmšek

Mladi planinci pokukali v Avstrijo

Letošnja pomlad je prav muhasta in vreme tudi za minulo soboto (18. 5.) ni bilo prav zanesljivo. A ker nismo iz sladkorja in se radi podajamo v naravo, smo se člani planinskih krožkov z nekaj spremljevalci vseeno podali na pot.

Jutro v Vinski Gori in na Gorici je bilo lepo, vedro.  17 pohodnikov iz POŠ in 11 iz centralne šole se je vkrcalo na avtobus in odpeljali smo se proti Slovenj Gradcu ter naprej proti Dravogradu. Imeli smo velik – dolg avtobus, čeprav smo naročili manjšega. Veliki za v hribe pač niso praktični, saj ne morejo zvoziti nekaterih ovinkov. Mimo najvišje ležeče šole v Sloveniji na Ojstrici je še šlo, nato pa smo se na nekem ovinku malce višje morali izkrcati in nadaljevati peš. Pa nič zato, saj smo planinci! Kar kmalu smo prispeli do planinskega doma na Košenjaku, a se nismo ustavili, saj smo želeli prej priti na vrh. Odločili smo se pravilno, saj je začelo rahlo rositi, na vrhu pa je bilo kar nekaj megle, zato z razgledom ni bilo nič. Visok je 1522 m in tu in tam smo opazili še kakšno zaplato snega.  Smo pa lahko od blizu pokukali v Avstrijo in stopili malce na njihovo ozemlje. Po kratkem oddihu in okrepčilu smo se spustili do planinskega doma in si v njem privoščili malico. Nekateri so se poigrali na igrišču ob domu, drugi pa v miru popili kavico ali čaj, ali pa poskusili sveže pečen jabolčni »štrudelj«.

Naš izlet se v koči še ni končal, zato smo kmalu spet vzeli pot pod noge in jo mahnili do avtobusa, ki nam je po ozki gorski cesti prišel naproti. Odpeljal nas je še v Kotlje, kjer smo si ogledali domačijo našega pisatelja Lovra Kuharja – Prežihovega Voranca. No, takrat je že močno sijalo sonce in »Prežihova bajta«je bila prav lepa. Vodička nam je povedala mnogo zanimivega o pisatelju , njegovem težkem življenju in o delih, ki jih je napisal in nam jih zapustil v branje. Njegove »Solzice« verjetno pozna vsak odrasel Slovenec. Ogledali smo si staro hišo s črno kuhinjo, kaščo  s kletjo in vrt – vse je lepo vzdrževano. Zagotovo si bodo mladi planinci zapomnili vsaj delček tega, kar so videli in doživeli.

Izlet je pripravila planinska vodnica Branka Mestnik, na poti sva bili za spremstvo tudi vodnica Marija Lesjak in mentorica Nada Štravs. V tem šolskem letu je bila tu zadnja tura – ponovno se bomo v hribe podali jeseni. Veliko užitkov v naravi želim vsem šolarjem tudi med počitnicami, ki se hitro bližajo!